۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۴۳۱۴۴۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

ارسال بیش از ۷۳ هزار اثر به جشنواره نامه ای به امام رضا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال 73 هزار و 362 اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند تا تاریخ بیستم تیر ماه نسبت به ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.
امام رضا ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، احد جاودانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران از ارسال 73 هزار و 362 اثر به دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) خبر داد و گفت: علاقه مندان می توانند تا تاریخ بیستم تیر ماه نسبت به آثار خود به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند.

 

وی با بیان این که جشنواره امسال در سه بخش ملی، بین المللی و ویژه برگزار می شود که بخش ملی آن برای رده سنی کودکان و نوجوانان 7 تا 16 ساله است، افزود: بخش بین المللی برای شرکت کنندگان ایرانی مقیم خارج از کشور و خارجیانی است که علاقمند به شرکت در این جشنواره هستند.

 

جاودانی خاطرنشان کرد: بخش های بین المللی و ویژه جشنواره محدودیت سنی ندارد و انتخاب یک حدیث از امام رضا(ع) با موضوع های روز جامعه، مبتنی بر سیره رضوی، سبک زندگی اسلامی، با رویکرد اقتصاد مقاومتی و دلنوشته های با گویش مازندرانی در بخش ویژه این جشنواره داوری خواهند شد.

 

وی افزود: آثار ارسالی به یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در سه مرحله داوری می شوند و به نفرات اول تا سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیم خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا(ع) در مازندران بیان داشت: این جشنواره از مردمی ترین جشنواره های فرهنگی و هنری است که با هدف ایجاد انس و الفت مردم سراسر دنیا با امام رضا(ع) در سطح بین المللی در حال برگزاری است.

 

جاودانی با بیان این که فرهنگ رضوی قلب تپنده فرهنگ تشیع در ایران اسلامی است، گفت: ﺳﯿﺮه رﺿﻮی اﻟﮕﻮی ﻋﻤﻠﯽ از ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪﺗﻼش ﮐﻨﯿﻢ ﺗﺎ اﯾﻦ ﺳﯿﺮه ارزﻧﺪه و ﮔﺮاﻧﻘﺪر را در ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺮوﯾﺞ دھﯿﻢ.

 

وی بیان این که آحاد جامعه اسلامی باید به سیره و روش علمی و نظری این امام بزرگوار بیشتر توجه کرده و آن را به عنوان یک الگوی عملی در برنامه زندگی قرار دهیم، تصریح کرد: حرکت در مسیر ترویج اندیشه های متعالی امام رضا(ع) جامعه را به سوی سعادت حقیقی رهنمون می کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ترویج فرهنگ رضوی را یکی از مهم ترین دستاوردهای جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) دانست و تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ رضوی جامعه را در مسیر سعادت قرار خواهد داد.

 

جاودانی ترویج فرهنگ رضوی و زندگی روزانه را به فرهنگ آراستن، توجه جامعه به نوشتن و نگارش نامه و ایجاد لحظه های ناب عاشقی که از ارادت به امام رضا(ع) نشأت می گیرد از جمله اهدف اساسی این رویداد است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که در برگزاری این جشنواره هدف اصلی بسط و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است، تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود در جامعه به منظور نهادینه کردن فرهنگ اهل بیت بهره گیریم.

 

وی با بیان این که جامعه امروز نیازمند آشنایی بشتر با سیره رضوی هستند، ادامه داد: شخصیت و معارف امام رضا(ع) در قالب برگزاری جشنواره نامه ای به امام رضا(ع) در جامعه ترویج خواهد شد.

 

جاودانی در ادامه سخنان خود همچنین از ارسال فراخوان و بروشور این جشنواره به صد مدرسه خارج از کشور خبر داد و گفت: امسال برای نخستین بار با مدارس خارج کشور برای این جشنواره مکاتبه داشته ایم.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره حضور دانش آموزان مازندرانی در جشنواره نامه ای به امام رضا(ع)، افزود: سال گذشته ٩٠ درصد دانش آموزان استان در این جشنواره شرکت کردند که این امر موجب احراز بیشترین رتبه برای دانش آموزان و آموزش و پرورش استان شد./950/203/ب2

ارسال نظرات